Home
Produktutvikling Simulering Design Software Referanser Kontakt

Design kan være et omfattende begrep, og kan være utseende på en ting, funksjon på noe, markedsmaterialer osv

Men hovedessensen i de fleste designbegrepene er å kunne se balansen på proporsjoner. Enten det gjelder størrelser i forhord til hverandre, form i forhold til hverandre, farger i forhold til hverandre, osv. Også det å kunne ”se i bilder” under utviklingsfasen - og aller helst det å kunne kommunisere det til kunden, som kanskje ikke har denne evnen er utfordrende og interessant.

Også det å legge inn ”design” på produkter som ”normalt ikke trenger design”, har faktisk mye større betydning enn de fleste er klar over. Til  og med design på produkter som normalt ikke er synlig er viktig. Se eksempelet nedenfor med en downlight der veldig lite er synlig når den er montert, men veldig viktig i markedsføring og i salgsøyeblikket der kjøper har produktene liggende på et bord for å velge den eller den.

Likeså en kran. Den som er kranfører liker bedre å kjøre en kran som ser bra ut, utbygger og eier av installasjon som kranen er montert på liker bedre at kranen ser bra ut og markerer seg positivt - enn det motsatte.